Як ФОП подавати звітність в Електроному кабінеті платника?

Найчастіше ключ ЕЦП (електронно цифрового підпису) ФОП використовує при здачі звітів, або при реєстрації (внесенні змін до реєстраційних документів у держреєстратора). На сьогодні є безліч компаній, які видають платно або безкоштовно ключі ЕЦП. Так само є платні (серед них найбільш поширеними є MeDoc, iFin, ]]>Sonata]]>, ]]>Taxer]]>) і безкоштовні програми і сервіси для подачі звітності.

У пунктах сертифікації ключів АЦСК ІДД ДФС при податкових Ви зможете безкоштовно отримати ключ. Крім того, можна так само безкоштовно користуватися ключами Приватбанку. Звичайно ж вирішувати Вам, які ключі використовувати, але  — навіщо платити за те, що можна зробити безкоштовно і дуже навіть не погано. Дані ключі можна використовувати в електронному кабінеті сайту ДФС.

У ФОП немає мега-бухгалтерії, щоб була потреба у використанні платних ключів, тим більше що термін дії платного ключа — 1 рік, а ключа АЦСК — 2 роки.

Тому, розглянемо саме ключі АЦСК ІДД ДФС, так як завдання бухгалтера заощадити ресурси — в даному випадку грошові та часові (ключ на 2 роки видається).

Отримати ключ Ви можете в будь-якому пункті сертифікації ключів України, перелік яких Ви можете знайти на сайті acskidd.gov.ua в розділі «контакти». Тут же Ви знайдете в розділі реєстрація користувача бланк заяви (реєстраційної картки) на отримання ключа ЕЦП та приклад його заповнення. Крім заяви Вам знадобиться:

• Копія паспорта + оригінал;

• Копія ідентифікаційного коду + оригінал;

• Флешка або диск СD-R;

• Реєстраційна картка.

Це основний перелік. Ознайомитися з переліком документів детальніше>>>. 

Для здачі звітів саме просте, це використати електронний кабінет платника на сайті ДФС: cabinet.sfs.gov.ua

При вході вибираєте АЦСК, в якому Ви отримували ключ, вибираєте ключ, прописуєте пароль, натискаєте кнопку «зчитати» і «увійти».

Зупинемося на вкладках, якими Ви як ФОП будете користуватися найчастіше:

1) Облікові дані платника податків

Тут ви знайдете інформацію про ваші реєстраційні дані, в тому числі дані про відкриті рахунки, про реєстрацію вас платником єдиного податку — і тут є такий рядок, як «дата анулювання» — на неї радимо звертати увагу щокварталу, до початку нового кварталу. Так як буває податківці без попередження позбавляють єдиного податку, і ви, нічого не знаючи про те, продовжуєте приймати оплати, хоча насправді Ви вже знаходитесь на загальній системі, а тут вже зовсім інші ставки по податках: 18% ПДФО, 22% ЄСВ і 1,5% військовий збір — вважаються всі податки від чистого доходу, за умови, що витрати документально підтверджені. Тому якщо раптом ви виявили запис у цьому рядку, припиніть приймати оплати до з'ясування ситуації та повернення єдиного податку.

2) Стан розрахунків з бюджетом

Тут ви зможете побачити свої нарахування і виплати, і недоїмки з оплати податків. Вони правда не завжди бувають правдивими. Але загальне уявлення ви зможете мати. Тут радимо дивитися не просто переплату, а відкривати конкретний податок і дивитися по виплатах і нарахуваннях — чи збігається з вашими звітами і оплатами. Так як бувало, що податкові не розносили оплату, і у ФОП виникла б недоїмка і довелося б платити штраф, якщо вчасно не помітити. Або ви могли забути вказати свій ІПН в призначенні платежу і оплата зависла на нез'ясованих платежах. Звіряйте й нарахування, бо як буває машинально не ту цифру вбили в декларацію — завищили собі нарахування  - виникла недоїмка, і через пів року вас позбавлять єдиного податку.

3) Ведення звітності

Тут по суті ви здаєте звіти.

Для початку вам потрібно вибрати потрібний період. Натискаєте кнопку «створити», вибираєте потрібний звіт, який вам необхідно здати.

Виберіть стан документа. Якщо раніше ви вже здавали такий самий звіт, ви можете створити цей на основі попереднього. Але якщо раніше ви здавали звітний, а тепер вам потрібно здати уточнюючий, то на підставі попереднього ви не зможете це зробити.

Вносите дані у звіт — кнопка перевірити — зберегти — ставите галочку біля звіту, який потрібно надіслати, натискаєте підписати, підтягуєте ключ, прописуєте пароль, вважати — підписати, знову галочку навпроти звіту і натискаєте кнопку відправити.

Через якийсь час має прийти квитанція № 2 з підтвердженням про прийняття звіту. Якщо звіт не прийнятий - це буде зазначено в квитанції і потрібно виправити помилку і відправити знову.

4) Перегляд звітності

В цьому розділі ви можете проглянути всі звіти, які ви раніше здавали — не тільки через електронний кабінет, а й через інші програми, або вручну в податковій.

Ось власне і все. Ще один нюанс-пароль до ключа забувати не можна, так як відновити його неможливо-доведеться отримувати новий ключ ЕЦП.

Сподіваємось, ця інформація була для вас корисною.

Вторник, 9 апреля, 2019