Чи треба при зміні податкової адреси отримувати новий ЕЦП?

Якщо електронні цифрові підписи містять дані про податкову адресу платника податків (місце проживання фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи), то при зміні таких даних платнику податків потрібно звернутися до надавача для скасування ЕЦП та отримання нового.

Білгород-Дністровська ДПІ Головного управління ДПС в Одеській області інформує, що згідно з п. 45.1 ПКУ, платник податків – фізична особа зобов'язаний визначити свою податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи є місце його проживання, за яким він зареєстрований як платник податків у контролюючому органі.

Фізична особа – платник податків може мати лише одну податкову адресу.

Податковою адресою платника податків – електронного резидента (е-резидента) є електронна адреса, зазначена в заяві про набуття статусу електронного резидента.

Пункт 45.2 ПКУ визначає, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження цієї юридичної особи, інформація про що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Податковою адресою підприємства, переданого в довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.

Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (із змінами, далі – Закон №2155), кваліфікований сертифікат електронного підпису – це сертифікат, виданий кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг (далі – Надавач) і який відповідає вимогам ч. 2 ст. 23 Закону №2155.

Перелік обов’язкових вимог до кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, визначений ч. 2 ст. 23 Закону №2155, є вичерпним (ч. 3 ст. 23 Закону №2155).

Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону №2155, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів.

Відповідно до п. 92 Вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою КМУ від 07.11.2018 №992, при зміні відомостей у кваліфікованому сертифікаті електронного підпису або печатки, користувач повинен протягом трьох днів з моменту змін повідомити про це Надавача та надати документи, що підтверджують зміни.

Таким чином, якщо кваліфіковані сертифікати відкритих ключів містять інформацію про податкову адресу платника податків (місце проживання фізичної особи або місцезнаходження юридичної особи), то у разі зміни цих даних платник податків повинен звернутися до Надавача для скасування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа та отримання нового.

Среда, 29 Май, 2024

Возможно вас заинтересует:

Материал подготовил Леонид Кузнецов